Salgsbetingelser

Salgsbetingelser for Eco Nuw

  1. Avtalen
    Disse salgsbetingelsene utgjør sammen med opplysningene i bestillingsløsningen og eventuelle særskilt avtalte vilkår den samlede avtalen mellom selger, markedsplassen og kjøper. Ved motstrid mellom opplysningene gjelder særskilt avtalte vilkår, så lenge de ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
    Avtalen utfylles av relevante bestemmelser i norsk lov som regulerer kjøp mellom næringsdrivende og forbrukere.

  2. Partene
    Markedsplass (Administrator): Eco Nuw, Fjellheim Kosmo AS, organisasjonsnummer: 930014141.
    Kontaktinformasjon: hello@econuw.no | +47 90876464 | Kosmoveien 50, 8215 Valnesfjord.

Selgere: Uavhengige selgere som benytter markedsplassen til å selge sine produkter.

Kjøper: Forbrukeren som foretar bestillingen.

  1. Pris
    Alle priser som vises i nettbutikken inkluderer merverdiavgift (MVA) og andre relevante avgifter. Totalkostnaden for kjøpet fremgår før bestillingen fullføres og inkluderer eventuelle tilleggskostnader som frakt.
    Kostnader som ikke er oppgitt før kjøpet, skal ikke belastes kjøperen.

  2. Betaling
    Betaling kan gjøres med Vipps, Stripe (Visa, Apple Pay, American Express, Mastercard) og PayPal.
    Pengene går først til Eco Nuw, som deretter trekker en provisjon før utbetaling til selgerne.
    For kortbetaling kan kjøpesummen reserveres ved bestilling og belastes samme dag varen sendes.
    Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

  3. Levering
    Levering anses som fullført når varen er overtatt av kjøper eller dennes representant.

  • Produkter som kjøpes direkte fra Eco Nuw sendes av oss.

  • Produkter fra eksterne selgere sendes av den enkelte selger, men fraktkostnaden dekkes av Eco Nuw.

  • Vi tilbyr kombinert fraktkostnad for å unngå at kjøpere må betale flere fraktkostnader ved kjøp fra flere selgere.

  • Leveringstiden varierer avhengig av selger, men standard leveringstid er 1-3 virkedager.

  • Vi benytter Bring og Posten for frakt.
    Dersom levering ikke er mulig innen avtalt tid, vil du bli varslet om forsinkelsen.

  1. Risiko for varen
    Risikoen for varen overføres til kjøper når varen er levert i henhold til punkt 5.

  2. Angrerett
    Kjøper har rett til å angre kjøpet i henhold til angrerettloven, innen 14 dager etter at varen er mottatt. For å benytte angreretten må du gi beskjed skriftlig (f.eks. e-post) innen fristen.
    Ved bruk av angreretten må varen returneres i samme stand som ved mottak. Returkostnadene dekkes av kjøper, med mindre annet er avtalt.
    Returkostnadene vil ikke pålegges dersom selger ikke har informert om dette på forhånd.

  3. Reklamasjon og mangler
    Dersom varen har en mangel, kan kjøper reklamere innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, og senest innen to år.
    Reklamasjoner må gjøres skriftlig til hello@theorganicway.shop.
    Ved godkjent reklamasjon vil varen bli rettet, omlevert eller kjøpet hevet i henhold til forbrukerkjøpsloven.

  4. Forsinkelse og manglende levering
    Ved forsinkelse eller manglende levering kan kjøper kreve oppfyllelse, heving av avtalen eller erstatning i tråd med forbrukerkjøpsloven.
    Melding om krav bør sendes skriftlig.

  5. Garanti
    Garantier gitt av selger kommer i tillegg til kjøpers rettigheter etter loven og begrenser ikke retten til reklamasjon eller krav ved mangler.

  6. Returhåndtering for selgere
    Hver selger er ansvarlig for håndtering av retur av sine egne produkter.
    (Mer om frakt og Retur finner du her)

  7. Behandling av personopplysninger
    Eco Nuw behandler kjøpers personopplysninger i tråd med personopplysningsloven. Informasjonen brukes kun til å oppfylle avtalen og deles kun med tredjeparter når det er nødvendig for dette formålet.

  8. Kundeservice og tvisteløsning

  • Eco Nuw håndterer kundeservice for alle salg på plattformen.

  • Kjøpere skal kontakte Eco Nuw ved eventuelle problemer med en bestilling.

  • Tvister mellom selgere og kunder behandles først av Eco Nuw.
    Dersom en tvist ikke kan løses gjennom dialog, kan Forbrukertilsynet kontaktes for mekling (www.forbrukertilsynet.no).